Ervaringen van klanten

Op internet is het lastig om jezelf of je bedrijf te onderscheiden. Jij weet dat je producten of diensten van hoge kwaliteit zijn, alleen hoe komt dat op internet naar voren? Beoordelingen van klanten oftewel "reviews" op je website zijn dan een mooie tool om jezelf beter op de kaart te zetten. Reviews zorgen ervoor dat je bedrijf betrouwbaar overkomt en daarmee dat websitebezoekers sneller kiezen voor jou. Daarnaast zorgen ze voor een grotere zichtbaarheid in de zoekresultaten (onderdeel van structured data). 

 

Reviews kunnen veel voordelen met zich meebrengen.

  • Vindbaarheid // Reviews hebben een aandeel in de ranking van lokale zoekresultaten. Google kijkt hoe positief de reviews zijn. Bij de bepaling van een positie zullen veel positieve reviews dus ook zorgen voor een betere positie in de zoekmachine.
  • Mensen klikken sneller door naar je website // Een score in de vorm van sterren zorgt voor meer zichtbaarheid in Google. Het geeft je bedrijf in de zoekresultaten ook een betere uitstraling. Dit allemaal zorgt ervoor dat er vaker naar je website wordt doorgeklikt. Dit noem je de "Click-To-Rate" afgekort CTR. Een betere CTR is een belangrijke stap naar een hogere conversieratio (het percentage bezoekers op je website dat overgaat tot het gewenste doel).
  • Verbetering conversieratio // Bijna iedereen leest eerst de reviews op websites van lokale bedrijven. Met goede ervaringen van anderen op je website zorg je dat de bezoeker vertrouwen krijgt en ze dus eerder kiezen voor jouw bedrijf.

 

Schrijf review

Hoe verzamel je reviews?

Er zijn meerdere manieren om reviews te verzamelen: via een ingebouwde tool op je website en/of via Google Mijn Bedrijf.

 

Bij onze websites kun je ervoor kiezen om de "reviewtool" in te laten bouwen. Klanten kunnen via een formulier op je website een beoordeling en aantal sterren aangeven. Je kunt daarom je klanten triggeren om een beoordeling achter te laten. Met behulp van rich snippets kunnen wij ervoor zorgen dat de sterren naar voren komen in je zoekresultaat. Ook een voordeel is dat de reviews op een mooie manier getoond worden op je eigen website. 

 

Daarnaast kunnen reviews ingevuld worden bij GOOGLE MIJN BEDRIJF. Bezoekers kunnen rechtstreeks reviews achterlaten in Google. Hier heb je echter weinig controle over en het is maar de vraag of mensen dit uit zichzelf snel zullen doen. Google neemt deze reviews wel mee in de beoordeling en zoekresultaten. Het is sowieso aan te raden om je bedrijf ook aan te melden bij Google Mijn Bedrijf. Deze reviews staan los van het systeem dat aan de website wordt gekoppeld.

 

Meer informatie

  

Bel: 085 20 10 230

Bereikbaar ma-vr van 09:00 - 17:00

  

Stuur een bericht

Altijd een snelle reactie

  

Goed bereikbaar

Vlakbij A32 en treinstation